fredag 19. juni 2009

682 gr garn kan bli til dette.

Da er "bodyen" ferdig, satte meg til med CSI idag for å sy i knappar (12 stk) og festa trådar.
På meg går den over hovudet uten å knappe opp men eg syntes det er greit å kunne åpne litt i halsen.
Garnet er sisu fra sandnes garn og det er brukt 2 "farger", ferdig veier bodyen 682 gr, det er nesten 14 nøster.

Knappinga i skrittet blei ganske bra, håper bare ikkje det blir vanskelig å knappe igjen ute i skauen.
Nærbildet av halsen.
Kanten rundt er strikka på maskin, stolpen er rillestrikka.
På dette bildet er fargen nesten rett gjengitt.



Det ser kanskje litt rart ut forann der bodyen er strikka sammen, men sånn blei det når mottaker ikkje ville ha knapping der.

Egentlig hadde eg tenkt ribb som avslutning på beina, men etter tre mislykka forsøk på ribb apparatet strikka eg heller riller for hånd.

1 kommentar:

Anita sa...

Stiligt :)

Eg skjønne ikje koss du får d te :) Håpe han som ska ha den blir fornøyd.

Nå har eg sommerferie :):):):)