søndag 22. november 2009

Feminin baskerlue.


Nå har eg strikka like luer til to søstre, den blå er allerede i bruk den røde blei fullført i 3 kaffien på fredag.
Har tenkt på å strikke ei til må bare fundere på farge først.
Luene er strika i mor åse garn og det går med to nøste.
Nå trenger eg eit nytt arbeid til å jobbe med i pausane på jobb, prøvde med vottar på lørdag men det var ikkje så enkelt (måtte ha med 2 pinnesett og mønsteret).
Er godt igang med vott nr 2, str 6-8 år og eg håper dei blir fullført før jul.


5 kommentarer:

Anita sa...

må bare strikke ragger te meg viss du vil ;) Hihi.. duuu... eg e heilt lost i ett tilda prosjekt, trenge hjeeelp. har du den der jul med tildas venner boka? isåfall kan du kikke på oppskrifta på kjole og jakke/kåpe til nisser osv, e der noe galt me tekningen te armene, eller e d meg d e noe galt me?? når eg syr på de armene blir sømmene utenpå, d ska vel ikje ver sånn? og viss eg legge rette mod rette så blir jo armen med vranga ut.. skjønne ingenting eg.. fatte ikje koffer den buen på armen e utover ikje innover..fatte du??

Åse sa...

Eg er på Stord nå så eg har ikkje boka her men eg kan prøve å hjelpe deg om eg forstår problemet.

Åse sa...

-sy sammen for- og bakstykket i skuldrene
-sy armane til for- og bakstykket
-sy armane og sidesømmen på frakken/kjolen/jakken

Anita sa...

Nei.. eg forstår ikje.. for armene er forma med bue ut.. etter mitt hode burde buen vært inn.. Men vanskelig å forklare..skal ta med på jobb imårå å satse på der e noen som kan hjelpe meg ;)

Anita sa...

Kossen klarte du forresten å sitere boka når du e på Stord? :)