søndag 18. januar 2009

Hekla lue.

For ei tid tilbake kom søstera mi med ein pose forskjellig bomullsgarn som det er meininga eg skal lage luer av.
Eit par er de blitt, her er den siste foreløpig.
Mønsteret er fra hefte mormors luer, dette er valmue uten blomsterdill.
Garnet er kolibri fra dale, fargen er egentlig ikkje rosa men rød.

Teppet går litt tregt, nærmer meg slutten på det påbegynte nøstet.
Det viste seg att ikkje alle nøstene kom fra samme fargebad, så lenge det er eit teppe bør det ikkje ha noko å seie.

2 kommentarer:

Anita sa...

Heia :) Så fiiin hua :)
Keep up the good work med teppet så blir søss så fornøyd atte =)
Forresten, mor har bestilt (øhm viss du gidde en gang då) ei sånnei hua så eg fekk strikka på maskin, svarte tror eg.. hu kjøpe selvsagt ullgarn, tar d lang tid å laga sånt? så konne me kanskje lagt neste gang me komme :P Fælt te mas på den familien min :P

Anita sa...

Har du den nye tilda boka? Viss ikje kan eg ta den med når me komme te dokk neste gang, forhåpentligvis dridle ikje bokklubben.no sååå lenge, men eg e jammen ikje sikker... :P